vrijdag, november 04, 2016

Overtuigingen....





Mijn Zelfonderzoek leverde vooraleerst het volgende besef op.....
Het besef, dat wanneer wij een overtuiging hebben aangaande onszelf, hetgeen door indoctrinatie of opgelegde waarden en normen ingeprent is, over bijvoorbeeld hoe dik of dun wij zijn, dat wij dan zonder meer aannemen dat een ander die overtuiging ook aanhangt. 

Zo stond ik stil bij het feit, dat mijn lichaam als zijnde dik beschouwd wordt door onze maatschappij (waarden/normen/indoctrinatie) en ikzelf heb nog steeds die indoctrinatie in me zitten. Ik vind mezelf te dik, daarnaast heb ik aangaande dat dik zijn ook keuzes gemaakt in mijn leven. Door omstandigheden gemaakt en besloten niet te willen lijnen. 

En aangezien ik in contact sta met mijn Zielpartner (hij is in het astrale), heb ik nu begrepen dat ik nog steeds zonder meer aanneem, dat hij, ook al bevestigt hij me keer op keer dat dit niet zo is, mij uiteindelijk ook dik zal vinden en me niet aantrekkelijk zal vinden. 

Dat gaat sluipenderwijs, en je hebt het vaak niet in de gaten. Maar ik projecteer op hem, vaak onbedoeld, hoe hij uiteindelijk op mij zal reageren als hij hier in de fysicaliteit is. Dat is niet fair en eerlijk richting hem. Hij is een zelfstandig denkend wezen, en ik heb niet het recht hem mijn onzekerheden op te leggen of aan te rekenen op wat voor manier dan ook. 

Dit was wat ik graag met jullie wilde delen, aangaande mijn zelfonderzoek, misschien dat jullie bij jullie zelf ook iets kunnen vinden dat jullie ook onbewust projecteren op een ander, en daardoor de relatie met diegene ondermijnen....

In Liefde,
Cobie

4 opmerkingen:

  1. Ik denk dat we allemaal wel zoiets hebben. De indoctrinaties enzovoorts kunnen heel diep zitten. Ik denk wel eens dat het in ons gebrandmerkt is, heel moeilijk dus om ervan af te komen ... Het gaat erom dat je jezelf iedere 'vangt' als je je overtuigingen aan het projecteren bent...

    In Liefde,
    Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ken je mensen die je kunt vertrouwen en waarmee je kunt mailen/praten en krijg je daar steun en hulp van? Ik ga er vanuit dat het zo is, maar voor het geval dat......
    wil ik ook wel met je van gedachten wisselen en je steunen waar ik dat kan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Maria voor je lieve aanbod ... en ik heb inderdaad wel iemand waar ik mee hierover van gedachten kan wisselen.

    Als jij eens ergens over wilt praten, mag je me via mijn persoonlijke facebook pagina ook wel eens een mailtje sturen...

    In Liefde,
    Cobie

    BeantwoordenVerwijderen