maandag, december 16, 2013

Ann Albers en de Engelen: Week 51, 2013


Ann Albers en de Engelen
"Vergelijk Niet"
December 2013 / Week 51

Terwijl dit mogelijk geen vakantie onderwerp lijkt te zijn, wensen wij vandaag tegen jullie te spreken over de neiging om jezelf met anderen te vergelijken. Want zien jullie dierbaren, wij zien velen van jullie op de Aarde in deze tijd wensend te hebben wat anderen hebben, het gevoel hebbende dat je er op de één of andere manier naast zit of tekort komt omdat je niet alle cadeaus kunt kopen die je wilt, je geniet nog niet van de levensstijl die je wenst, je hebt nog niet de middelen gevonden om in jouw droomhuis te wonen, of je weet niet hoe de man/vrouw van jouw dromen te ontmoeten … en toch hebben anderen deze dingen.
Wanneer je bij jezelf gewaarwordt te verlangen wat anderen hebben, herinner je dierbaren, dat jullie deze dingen ook kunnen hebben. Je kunt de neiging van het vergelijken gebruiken als een indicator dat er iets is dat je wenst te creëren. Je wenst om meer overvloed te creëren. Je wenst om een grotere liefde te creëren. Je wilt in een huis wonen die jouw spirit verheft. Je wilt de pijnen, eenzaamheden, en kwalen van de wereld verzachten. Deze zijn allemaal goede dingen! Deze zijn authentieke verlangens. Maar stop daar; omdat een jaloers hart of een hart dat vergelijkt een hart is dat gebrek, onwaardigheid, wanhoop en een gevoel van opgeven voelt. Een hart gevuld met waarheid zegt, "Oh kijk daar eens naar. Ik voel me jaloers. Ik vergelijk mezelf met anderen. Het is tijd om mijn hart te erkennen. Het is tijd om te creëren!" Houd ermee op te vragen waarom anderen hebben wat jij niet hebt, en begin eenvoudig te creëren!
Bedank diegenen die hebben wat jij niet hebt. Als zij hun situaties met integriteit bereikt hebben, op een goede manier, verbeeld je dat jij in hun schoenen staat. Hoe zou dat aanvoelen? Vier dat! Zij laten jou de weg zien. Focus iedere dag op dat gevoel. In waarheid wil je een gevoel. Je denkt dat het vanuit een situatie of een ding komt, maar in waarheid kan je dat gevoel vinden door het je slechts te verbeelden dat je de situatie of het ding dat je wilt al hebt. Jouw externe werkelijkheid zal jouw innerlijke werkelijkheid reflecteren. Vul jouw innerlijke werkelijkheid met het leven dat je nu wilt, en zie het dan manifesteren in de externe wereld. Breng tijd affirmerend, verbeeldend, koesterend in gelukzaligheid in een denkbeeldige werkelijkheid door, waar je al hebt wat je wilt. De gevoelens die je zoekt zijn daar de gehele tijd. Geef aan hen toe, en weldra zal jouw werkelijkheid beginnen te verschuiven. Het universum reageert altijd op liefde.

Dus wanneer je bij jezelf gewaarwordt dat je zegt, "Oh, ik wens dat ik heb wat zij hebben," op een manier welke jaloers is, verlangend is, of op wat voor manier dan ook niet krachtig, stop. Zoals een kind dat de kerstman om een cadeautje vraagt, zeg precies hetzelfde op een geheel andere en krachtige manier. "Lieve God, ik maak een wens voor wat die andere persoon heeft. Ik voel een verlangen in mijn hart. Ik weet dat ik het waardig ben. Breng dit alstublieft naar mij toe op het juiste moment en op de juiste manier." En dan dierbaren, zoals een kind dat op zijn cadeautjes wacht, weet dat dit Geschenk jou hoort en in jouw leven gaat werken, zolang als jij, zoals een kind, Geloofd.
God Zegent jullie! Wij houden heel veel van jullie.  
-- De Engelen
 

Ann's Bericht - Perfect Zoals het Is!

Hallo Allemaal!
In het verleden, ben ik schuldig geweest van het vergelijken van mezelf met anderen en me te voelen alsof ik niet aan de maatstaf voldeed. Ik vergeet nooit een oefening welke de engelen mij gaven om me te helpen van die neiging af te komen. Zij vertelden mij om kleine sokkels uit hout te maken, en om van iedereen die ik op een sokkel plaatste een klein kleifiguurtje te maken - iedereen waarvan ik dacht dat zij beter, slimmer, knapper, meer spiritueel etc. dan mij waren. Ik vond dat ik duizenden figuurtjes zou moeten maken dus in plaats daarvan koos ik een paar representanten. Jezus was één van mijn favorieten. Zelfs de engelen zouden toe moeten geven dat Hij meer spiritueel was, dacht ik bij mezelf. Ik vond eindelijk iemand waar ik mezelf mee kon vergelijken; iemand waartoe ik me volledig gerechtigd voelde om op een sokkel te plaatsen!
Dus, nadat ik mijn oefening beëindigd had zat ik daar te kijken naar al deze kleine kleifiguurtjes die op hun sokkels zaten, wetende dat de engelen probeerden te zeggen, "Kijk, deze zijn allemaal van klei gemaakt, hetzelfde spul! Jullie zijn allemaal gemaakt van Gods liefde, hetzelfde spul! Snap je het?" Ik snapte het intellectueel. "Maar Jezus U was zoveel meer liefdevol dan ik ooit zou kunnen zijn," zei ik zachtjes. Plotseling en zonder wat voor reden dan ook, vloog het kleine witte kleifiguurtje dat ik van Jezus gecreëerd had van zijn sokkel af en landde recht voor mij. Het viel niet, het vloog. Ik hoorde de engelen lachen. "Stop ermee jezelf met Mij te vergelijken," hoorde ik. "Wij zijn ALLEMAAL van Gods liefde gemaakt. Wij hebben allemaal een plaats en een doel, evenzo belangrijk." Ik voelde een machtige kracht van liefde door mijn wezen heen stromen en wist dat het vergelijken moest ophouden. Zoals één dierbare ziel jaren later tegen mij zei, "De poten van een tafel zijn net zo belangrijk als het bovenblad!"
Dus nu vergelijk ik mezelf niet meer. Ik ben wie ik ben. Ik ben niet de meest prachtige, noch gepolijste ziel op de planeet. Ik struikel over woorden in de klassen en soms van een trap af. Ik heb een fijne woning en een fijn leven maar niet zoveel als sommigen doen, meer dan anderen. Ik weet welke talenten ik wel heb en welke niet. Ik zal een zeer gelukkig Kersfeest hebben, maar zeker niet het Kerstfeest dat afgebeeld wordt door Norman Rockwell. En eindelijk, dank u wel God, eindelijk, heb ik een punt in mijn leven bereikt waar alles dat ik probeer is om mezelf te zijn. Een roos zou gek worden te proberen te wedijveren met een tulp en vice versa. Wij zijn hier alleen om te zijn wie wij zijn. Dus als jij, zoals ik eens was, gevoelig bent om jezelf met anderen te vergelijken, ofwel subtiel of overdreven … Stop. Je bent perfect zoals je bent. Jij bent wie jij bent. En dat is alles dat je hoeft te zijn! Wat een geschenk dat is!
Heb een prachtige week, je eigen zoete prachtige jij zijnde!
Ik houd van jullie allemaal,
Ann
 

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/

©Ann Albers, All Rights Reserved - http://www.visionsofheaven.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten