maandag, november 18, 2013

Ann Albers en de Engelen: Week 47, 2013


Ann Albers en de Engelen
"Het Leven is zoals Jij het Interpreteert"
November 2013 / Week 47
 
Het leven "is" gewoon en jij krijgt te kiezen hoe je het ervaart en labelt. Jij komt ertoe het leven te labelen als "goed" of "slecht," "juist" of "verkeerd," "wenselijk" of "erbarmelijk". Door de manier waarop je kiest om de eenvoudige feiten van het leven te interpreteren, kom je ertoe om een gelukkige of een zwaarmoedige ervaring van de werkelijkheid te creëren.
De meeste van jullie labels werden in de vroege kindertijd in jullie geprogrammeerd. Je kunt ervoor kiezen hen te veranderen. Wat als, bijvoorbeeld, iedere keer dat jij de melk morste, je ouders tegen jou gezegd hadden, "Oh hoe mooi! Kijk eens naar al dat witte vloeistof, dat overal overheen loopt! Ik vraag me af of we het snel op kunnen dweilen! Laat ons eens kijken wie dit hier sneller schoon kan maken! Klaar, op je plaats, daar gaan we!" Wat als je iedere keer een zogenoemde vergissing gemaakt had, en diegenen rondom jou heen gezegd hadden, "Gefeliciteerd! Je hebt een vergissing gemaakt! Je hebt een risico genomen! Je leert het! Wij zijn zo trots op jou!" Wat als iedere keer dat er iemand kwaad op jou was, diegenen rondom jou heen tegen jou gezegd hadden, "Oh, het spijt me zo dat deze persoon zoveel pijn heeft dat zij hun kwaadheid op jou af moesten reageren. Laten we onze handen beetpakken en onze harten met elkaar verbinden en bidden dat zij zich spoedig beter zullen voelen." Wij bieden deze suggesties aan, dierbaren, om jullie te helpen zien dat de meeste van jullie interpretaties in het leven in jullie kindertijd aan jullie gegeven werden. Nu komen jullie, als volwassenen, ertoe om te kiezen of zij je wel of niet gelukkig maken.
De volgende keer dat iets jou van streek maakt, vraag jezelf, "Wat zijn de feiten van de situatie? Kan ik een interpretatie kiezen die het leven beter maakt? Kan ik kiezen om deze situatie op een zodanige manier te labelen dat het mij bekrachtigd, in plaats van dat het mijn God gegeven recht steelt om liefde in dit moment te voelen? Kan ik naar mijn normale conditionering kijken en beslissen of dat is wat ik wil houden … of zou ik eerder een andere interpretatie van de werkelijkheid creëren?"

De zon komt iedere ochtend op. Jij krijgt te kiezen of dat een positieve ervaring is of niet. "Oh kijk, dat vreselijke verblindende licht komt door mijn ramen en schijnt recht in mijn ogen en maakt me wakker," of "Oh hoe prachtig die warme zon op mijn gezicht aanvoelt, leven brengt, mijn spirit laat ontwaken op deze nieuwe dag, een gloednieuwe kans om een gloednieuwe werkelijkheid te creëren."
Een liefdevolle interpretatie van de werkelijkheid, dierbaren, is de beste interpretatie van allen.
God Zegent jullie! Wij houden heel veel van jullie.  
-- De Engelen
 

Ann's Bericht - De Meest Prachtige "Slechte" Dag.

Hallo Allemaal!
Met de normale menselijke standaarden, zou de dag waarop ik deze nieuwsbrief channelde gelabeld kunnen worden als een "slechte" dag. Ik had gepland om mijn nieuwsbrief te doen, boodschappen te doen, en een paar klusjesmannen hier te hebben voor eenvoudige reparaties. In plaats daarvan kon ik er helemaal niet toe komen dat de engelen mij hun helft van de nieuwsbrief gaven. Er kwam niets toen ik was gaan zitten om te channelen, dus gaf ik het op en deed wat lang-nodig werk rondom de woning. Een uur voordat de klusjesmannen kwamen, ging ik mijn boodschappen doen en ontdekte dat mijn auto een volledige lekke band had. Terwijl ik het zo goed als ik kon oppompte, belde ik de klusjesman, die zo goed was om me opnieuw in te plannen, en reed toen naar de banden reparatieplaats, de gehele weg biddend om veiligheid. De bandenjongens waren compleet aardig en inschikkelijk, en maakten de kapotte band in recordtijd. Ik was behoorlijk blij met hoe ik de situatie aangepakt had.
Ik dacht dat ik klaar was met de verrassingen van die dag totdat één van de reparatiemannen naar me toekwam om mij zijn taxatie te geven. "Ik heb slecht nieuws voor u," zei hij.
"Het is slechts nieuws," vertelde ik mezelf, me voornemend om zelfs dit met gratie af te handelen. Hij ging verder om alle dingen die niet goed waren op te noemen en noemde me een prijs voor de reparaties die mij in het verleden flauw zou hebben doen laten vallen of op z'n minst me serieuze hartkloppingen bezorgd zou hebben. Ik ging in mijn hart, voelde de begeleiding, en zei eenvoudig, "Oké, laten we de reparaties plannen."
Hij keek me aan, "Weet u het zeker?" vroeg hij.
"Ja," antwoordde ik. "God zal verstrekken. Ik vroeg het Hem net."
"Oké," antwoordde hij, en ging toen verder, "Weet u, ik doe niet veel serviceoproepen meer maar u bent een goede, positieve cliënt, en ik ga zelf komen om het te repareren. Alle jongere kerels komen naar me toe om vragen te stellen en sinds dit zo een gecompliceerde reparatie is wil ik dat het goed gedaan wordt."
"Dank u wel," antwoordde is met grote oprechtheid. Innerlijk bad ik, "Dank U wel God. Had ik geaarzeld om de reparatie te plannen uit vrees hoe voor de rekening te betalen, dan zou iemand die minder ervaren was gestuurd zijn om het werk uit te voeren. Wederom voelde ik de liefde van God - niet de stress die gewoonlijk wordt geassocieerd met grote rekeningen en minder dan wenselijke verrassingen. 

Ik bad nog steeds met dankbaarheid toen plotseling een ongelooflijke warmte en stromen van gelukzalige energie begonnen door mijn hart en toen door mijn volledige lichaam heen te stromen. Ik voelde me alsof een rivier van liefde door mij en rondom iedere cel heen gutste. Terwijl ik mijn hart zelfs verder opende, werd de stroom zo sterk dat ik bijna duizelig was. Het was gelukzalig, adembenemend, en plezierig voorbij wat voor energie dan ook die ik ooit gevoeld had. Het stroomde door mij heen van de binnenzijde naar buiten en maakte dat ik me intens levend voelde. Het voelde als liefde aan, maar veel meer dan de liefde die wij menselijke wezens associëren met liefde. Het was een deel van mijn wezen, het stroomde door mijn wezen, en nochtans voelde ik dat ik ook erdoorheen stroomde. Ik heb zeer weinig woorden om de schoonheid van de ervaring accuraat te beschrijven. Dit duurde voort voor meer dan vier uren. Bij tijden dacht ik dat ik zou barsten, maar in plaats daarvan gaf ik me meer diepgaand over, voelde meer stroming, meer warmte, en meer gelukzaligheid. Na een tijdje voelde ik zelfs niet alsof mijn lichaam solide was. Ik voelde mezelf als zuiver licht.
Uiteindelijk smeekte ik God om het wat langzamer aan te doen. Ik was hongerig en moest het eten gaan koken. Ik was helemaal de nieuwsbrief vergeten totdat de engelen het zo snel naar me begonnen te dicteren dat ik het eten in de oven moest laten staan en naar de computer moest rennen om het allemaal uit te typen.
Dit alles deed zich voor omdat ik ervoor gekozen had - steeds maar weer opnieuw - om het leven in het licht van de waarheid te interpreteren. In de afgelopen maanden, ben ik twee maal slecht ten val gekomen, had ongelukjes, had reparaties nodig, had lekke banden, was het doelwit van de onvrede van andere mensen, en meer. In ieder geval koos ik ervoor, de vrije wil gebruikend om me te focussen op het feit dat Gods liefde aanwezig en beschikbaar is in iedere gegeven situatie, er slechts op wachtend om opgemerkt, her/erkend, en gevoeld te worden. Het focussen op de liefde heeft geholpen om mijn lichaam te genezen, mijn begeleiding te horen, de uitdagingen aan te kunnen, en het beste van alles deze liefde op manieren te voelen die ik nooit gedroomd of me voorgesteld had. Toen ik "Liefde is de Rivier" schreef, had ik er geen idee van dat ik de Rivier van Liefde nogal zoals dit zou voelen!
In mijn Magische Zelf Liefde klas doen wij enige krachtige oefeningen die het punt van de nieuwsbrief van vandaag illustreren - het leven gebeurd en wij zijn degenen die beslissen hoe het geïnterpreteerd wordt. Ik kies deze dagen, om de werkelijkheid door de filters van Gods liefde, voorziening en zorg te interpreteren. Dat kan jij ook!
Probeer je deze week te focussen op de liefde welke is en die altijd voor ons allemaal daar geweest is. Zoek ernaar/streef ernaar, verbeeld het je als je dat moet, en affirmeer het iedere keer dat je het ziet. Op deze manier te leven staat jou toe om jouw hart te horen, moeilijke situaties gemakkelijker te behandelen/aan te kunnen, en te voorkomen om verdere negativiteit aan te trekken. Het helpt jou om de spreekwoordelijke "zilveren belijning" aan de wolken te zien, omdat de zonneschijn van Gods liefde er altijd is, er slechts op wachtend om de duisternis eraf te branden wanneer wij kiezen om ons op het licht te focussen.
Het leven gebeurt … Waarom het niet op een manier interpreteren welke jou je verbazingwekkend laat voelen!

Heb een prachtige week!
Ik houd van jullie allemaal,
Ann 

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
©Ann Albers, All Rights Reserved - http://www.visionsofheaven.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten