zondag, oktober 27, 2013

Ann Albers en de Engelen: Week 44. 2013


Ann Albers en de Engelen
"Loslaten"
Oktober 2013 / Week 44
 
In waarheid dierbaren, kunnen jullie nooit Gods liefde verliezen, want dat is alles dat er is! Alles in de schepping is uit deze liefde gemodelleerd. Alles is een unieke reflectie van deze liefde. In sommige gevallen, is deze liefde overduidelijk - zoals in de wonderen van een ondergaande zon, de ogen van een baby, of een situatie welke je grote vreugde brengt. Soms is deze liefde verborgen, begraven onder het oppervlak - zoals in het geval van een chagrijnig of liefdeloos menselijk wezen, of de doorns van een rozenstruik, of in een moeilijke uitdaging. Desalniettemin, houden de doornen van de rozen en beschermen hen. De chagrijnige individuen zijn doornig omdat zij geen vriendelijker manier weten om van zichzelf te houden en zichzelf te beschermen. Met jullie uitdagingen, vinden jullie kracht.
Als een menselijk wezen, zijn jullie begenadigd met vrije wil. Je kunt leren te zeggen, "Ja ik weet dat Gods liefde binnenin alle dingen is, maar ik zou liever kiezen om bij mensen, plaatsen en situaties in de buurt te zijn die met mij resoneren en mijn hart vreugde geven! Ik kan van alle wezens houden, maar het is niet van mij vereist om hen aardig te vinden." En dat, dierbaren, is een nieuw concept voor velen van jullie, omdat aan velen van jullie geleerd werd om "liefde" met "aardig" te verwarren. De twee hoeven niet tezelfdertijd te bestaan. Want bijvoorbeeld, kan je van de doornen van een rozenstruik houden, hun recht erkennen om te zijn, en toch het niet leuk te vinden om jouw vinger te prikken! Je kunt van een kwaad menselijk wezen houden wetende dat er een licht in diens ziel is dat probeert naar het oppervlak te komen, terwijl in dezelfde ademhaling, je nogal eerlijk kunt zeggen, "Ik houd niet van hun gedrag of persoonlijkheid. Ik kies ervoor om niet in hun buurt te zijn." Zoals wij vele keren in het verleden gezegd hebben, Liefde zegt, "Je hebt een recht om te zijn." Het onderscheidingsvermogen ziet, "Wat wel of niet juist voor jou is."
Dus nu dat jullie het weten kunnen jullie van alle wezens en alle dingen houden, dierbaren, overweeg om naar jullie levens te kijken en zoals de natuur, te beslissen wat je los zou moeten laten. Wat is jouw hart, jouw vreugde, jouw passie voor het leven niet langer meer van dienst? Misschien zijn het dingen in jouw kast. Misschien is het een baan welke je nu nog niet kunt verlaten, maar je kunt het proces beginnen van de bedoeling te hebben en een nieuwe baan te vinden. Misschien ben je in een matte relatie en ofwel de gedragingen, geloven of de relatie moeten losgelaten worden. Er is niet één "juist" antwoord op wat voor situatie dan ook, maar eerder een scala aan keuzes. Wat is in jouw hart om te houden, en wat verteld jouw hart jou om los te laten?  

Wanneer je iets loslaat dat oprecht niet langer meer in jouw leven werkt, maak je ruimte voor dat wat is. Wanneer je dat loslaat wat jou geen vreugde geeft - zijnde een ding, een relatie die niet uitgewerkt kan worden, of een situatie - maak je ruimte voor dat wat het wel doet. Wanneer je een geloof loslaat die niet werkt, creëer je ruimte voor meer krachtige manifestaties. Loslaten is geen opgeven, falen, of jezelf te kort doen. Loslaten is jouw ziel ruimte geven om adem te halen!
Dus als de bomen hun bladeren loslaten, sta jezelf toe om in jouw leven rond te kijken, en jezelf te vragen, "Wat is het waar ik echt klaar voor ben om los te laten? Wat zegent mij en wat belast mij?" Ben eerlijk met jezelf, zonder enig oordeel. Jouw hart zal jou begeleiden. En dan, word druk! Maak ruimte in jullie levens voor wat jullie ziel waarachtig verheft en inspireert.
God Zegent jullie! Wij houden heel veel van jullie.  
-- De Engelen
 

Ann's Bericht - Verandering kunnen Omhelzen.

Hallo Allemaal!
Ik heb zoveel losgelaten in dit leven, soms welwillend en soms met een grote hoeveelheid aan schuldgevoel of verdriet. Ik heb mensen gehad die mijn lieven verlieten, en ik moest sommige mensen verlaten die in mijn leven waren. Ik heb een leven achter me gelaten, een huwelijk, een huis, en al mijn vrienden. Ik maak de kasten regelmatig schoon, en net zo vaak, herevalueer ik mijn geloven om te zien wat mij niet langer meer van dienst is.
Eerst was het loslaten moeilijk. Ik werd grootgebracht met dezelfde geloven waar velen van ons mee grootgebracht werden. "Krijg goed onderwijs. Vind de volmaakte baan, de volmaakte partner, en de volmaakte woning. Creëer de volmaakte familie en leef nog lang en gelukkig zonder teveel af te wijken van dit "recept voor succes." Dat werkte niet! Toen ik uitgevogeld had wie ik werkelijk was liet ik bijna alles los inclusief dat waarvan ik dacht dat het mijn eigen identiteit was! Het was angstaanjagend, prachtig, en levensveranderend allemaal tegelijkertijd.
Nu ga ik er niet langer meer tegenin wanneer ik een gehechtheid los moet laten, een geloof, een ding, of een situatie. Ik houd mijn hart in ere. En als ik een persoon of situatie niet los kan laten, bid ik om hulp om wat voor geloven of gedragingen dan ook binnenin mij los te laten die maken dat de situatie onplezierig is. We kunnen altijd nieuwe wegen/manieren vinden om na te denken over, en om te gaan met wie of wat er recht voor ons is.
Bijvoorbeeld, ik werkte jaren geleden met enige individuen waar ik van vond dat zij compleet saai waren. Zij spraken over zichzelf en schepten eindeloos op. Ik "deed aardig" en liet me de conversaties "welgevallen" omdat ik met hen moest werken. Ik wist niet hoe ik deze situatie los moest laten. Eindelijk kwam het bij me op om te bidden. "Vraag hen waar zij van genieten buiten het werk om," raden de engelen mij aan. Dus luisterde ik naar de engelen en stelde deze vraag aan één individu die ervan hield over zijn brein op te scheppen. Tot mijn verbijstering, nam de conversatie een wending welke compleet interessant voor mij was! Ik kon het werken met hem niet loslaten, maar ik kon mijn behoefte om "me stil te houden en het me te laten welgevallen" wel loslaten, en meer leiding over de conversaties nemen. We eindigden ermee vrienden te zijn aangaande het feit dat we beide van muziek genoten, en dit individu die mij normaal gesproken ineen deed krimpen wanneer ik hem aan zag komen, werd plotseling menselijk voor mij.
Het loslaten gebeurd bijna iedere keer wanneer ik door een enorme grote transformatie in mijn leven, energie of spirituele groei heenga. Mensen verlaten mijn leven. Ik voel de behoefte om mijn kasten te zuiveren. Ik wil mijn lichaam ontgiften, en mijn ziel schoonmaken. Het is niet langere een angstig vooruitzicht om los te laten, maar eerder een natuurlijke fase in het proces van de evolutie van de ziel.
Als je verandering kunt omhelzen, is er gelukzalige vrijheid in het loslaten. In waarheid, is het een handeling van geloof/vertrouwen dat er echt meer of nog iets beters aankomt.
Heb een prachtige week!
Ik houd van jullie allemaal,
Ann 

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
©Ann Albers, All Rights Reserved - http://www.visionsofheaven.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten