zondag, juni 30, 2013

Ann Albers en de Engelen - Week 27, 2013


Ann Albers en de Engelen
"Eer Jouw Waarheid en Laat de Ander Diens Eigen Waarheid Eren"
July 2013 - Week 27
Onze lieve vrienden, wij houden heel veel van jullie.
Een ieder van jullie is een unieke, kostbare, en prachtige ziel! Een ieder van jullie werd door de Schepper ontworpen om een unieke en prachtige plaats in de schepping te hebben. Een ieder van jullie heeft diens eigen speciale licht en een ieder van jullie doet er toe. Dus, dierbaren, vergelijk je niet met elkaar. Deel jullie ware zelven met de wereld. Als iemand vraagt hoe het met je gaat, zeg niet, "Goed," als dat niet zo is. Hoe kan God jou hulp sturen als je niet eerlijk met de wereld bent. Het is veel beter om te zeggen, "Wel, ik heb nu een paar uitdagingen," en dat je erop vertrouwd dat als de persoon die voor je staat voorbestemd is om jou te helpen, zij naar meer informatie zullen vragen. Als zij dat niet doen, zal de conversatie naar andere onderwerpen overgaan.
Als iemand vraagt wat voor jou belangrijk is, vertel hen de waarheid. Als iemand jouw mening vraagt, wees eerlijk. Antwoord vanuit het hart. Op deze manier zal je diegenen met een gelijkstemde geest en gelijkgestemd hart aantrekken, en zal je zachtjes weggaan van diegenen die niet met jou resoneren.
Het is verwonderend voor ons dat de mensheid onenigheden zo angstaanjagend vinden. Wij vinden dat verschillen van mening fascinerend zijn, omdat wij met hen meer over de vele gezichten en facetten van God leren. Als je naar iemand anders diens perspectief kunt luisteren en probeert te begrijpen, zelfs als je het er niet mee eens bent, kan je leren. Als, nochtans, je in de behoefte van een instemming bent om jouw overtuigingen te valideren, ben je er, per slot van rekening, aldus niet van overtuigd dat jouw overtuigingen juist voor jou zijn!


Op dezelfde wijze, als jij je bij iemand bevind die niet met liefde in de clinch kan liggen, kan je nog steeds liefdevol in jouw eigen waarheid staan terwijl je hen die van hun toestaat. Zij zullen ofwel weggaan, jou wegduwen, of in het beste geval, verzachten en in hun harten zakken. Als iedereen op deze manier eerlijk zou zijn, zouden jullie jezelf gemakkelijk in groepen van gelijkgestemde harten en zielen sorteren. Er zou geen noodzaak zijn om te argumenteren, om de één diens wil de ander op te leggen, of om de ander te onderwerpen aan de ene diens wil. Het ene puzzelstukje zou niet tegen een ander stukje zeggen, "Je moet met mij passen," of "Ik moet met jou passen!" In plaats daarvan moet ieder stukje van de puzzel rondbewogen worden, tegen de volgende zeggend, "Pas je bij mij zoals ik ben? Pas ik bij jou zoals jij bent?" Op een dergelijke manier zouden menselijke wezens ook hun plaats vinden op de grote en prachtige weg van de schepping.
De volgende keer dat er een onenigheid is, sta het toe. Eer jouw waarheid en laat de ander diens eigen waarheid eren. Vertrouw erop dat als je weggaat van iemand die niet in jouw leven past, of in wiens leven jij niet past, je één stap dichterbij bent tot de mensen met wie jij je gemakkelijk en vreugdevol zult verbinden.
God Zegent Jullie! Wij houden heel veel van jullie.
-- De Engelen 

Bericht van Ann

Hallo allemaal,
Een paar weken geleden moest ik mijn autobanden laten vervangen. Aangezien het iets van een uur aan tijd zou nemen, wandelde is naar Starbucks met de iPad en besloot om enig werk gedaan te krijgen. Ik nipte tevreden van mijn koffie, werd bezocht door mussen, en typte snel en driftig toen een man begon te proberen om mijn aandacht te trekken. "Je typt erg snel!"zei hij. "Ja," glimlachte ik en ging verder met mijn typewerk. "Wat is het dat je doet?"vroeg hij me. Ik had dat gevoel dat ik vele keren gehad heb wanneer ik weet waar de conversatie naartoe zal gaan. "Ik praat met engelen en dode mensen,"gaf ik eerlijk antwoord. Zijn ogen werden groter. In ongeloof rolde hij ermee, schudde zijn hoofd, keek weg, en begon tegen een andere vrouw te praten alsof ik niet langer meer bestond. Ik weerstond de drang om te grinniken en ging verder met mijn werk. Dit is zo vaak voorgekomen.
Ik besta echt niet in de werkelijkheid van sommige mensen, en dat is volmaakt prima. De werkelijkheid waarin ik leef is geen werkelijkheid waar iedereen voor kiest om op dit moment in rond te dansen. Soms heb ik deze conversatie en wordt begeleidt om er mee door te gaan. Soms heb ik deze conversatie met mensen die ernaar verlangen om meer te weten. Nochtans, deze keer, was het vrij duidelijk dat deze man klaar met mij was, en meer accuraat, met de werkelijkheid die ik representeer. Ik stuurde hem stilletjes een dosis aan liefde, wetende dat op de één of andere manier zijn ziel een kleine opening wilde - slechts een piepklein scheurtje in de deuropening van zijn geest. Hij gluurde in/naar een nieuwe werkelijkheid gedurende slechts een korte seconde en sloeg toen de deur weer dicht … voor nu. Wanneer het voor hem tijd is om zich meer open te stellen, zal God hem die kans geven.
Iedereen heeft een recht om in de werkelijkheid te leven die zij uitkiezen. Ik heb niet langer meer de behoefte om de werkelijkheid waarin ik besta te rechtvaardigen, daarom, kan ik ook ieder ander toestaan om die van henzelf te kiezen. Hun afwijzing van "mij" is niet persoonlijk. Het is eenvoudig hun keuze om een andere set van overtuigingen te omhelzen.
Terwijl dit een grappig voorbeeld van een verschil van mening was, zijn er veel serieuzere verschillen van mening die naar boven komen. Zoveel keren, bijvoorbeeld, zie ik cliënten in onverenigbare relaties. Als zij niet overeen kunnen komen om liefdevol te zijn en het gewoon oneens met elkaar te zijn, is het onwaarschijnlijk dat zij bij elkaar zullen blijven. De engelen zouden liever zien dat mensen uiteen gaan dan dat zij liefdeloos richting elkaar zijn.
Het is mogelijk om het grondig oneens met elkaar te zijn en toch liefdevol te zijn. Ik heb een lieve vriend met wie ik het, aangaande bijna alles, niet eens ben behalve het feit dat wij allemaal in liefde gefundeerd zijn. Wij delen onze meningen vrijelijk op een manier die vaak voor anderen als een verhit debat aanklinkt, maar in werkelijkheid gewoon een uitdrukking is. Ik onderwees eens een klas met een vriend waarin wij onze verschillende perspectieven deelden en de mensen hielden ervan. Mijn broer en ik verschillen in onze spirituele overtuigingen en toch houden wij van elkaar en respecteren wij elkanders levens. Mijn vader en moeder zien het leven vaak door verschillende lenzen, maar na vijftig jaar huwelijk, hebben zij geleerd om de algemene grond te vinden en genieten van de dingen waar zij het over eens zijn. Ik heb geleerd om mij mezelf te laten zijn, anderen hun zelf te laten zijn, en om eenvoudig weg te gaan van diegenen waar ik niet voldoende mee resoneer om van te genieten.
Dus, doe je best om eerlijk met de wereld te zijn, en om ruimte te maken voor verschillen in mening. Wanneer je op wat voor manier dan ook "afgewezen" wordt, glimlach gewoon en weet dat je deel uitmaakt van een eeuwige dans van het universum waarin mensen proberen uit te vogelen waar zij nu precies kiezen om te bestaan. Misschien horen zij op dit moment niet in jouw werkelijkheid thuis, en dat is OK! Wees gewoon jezelf en de wereld zal zichzelf rondom jou heen uitsorteren! Diegenen met een gelijkgestemde geest een gelijkgestemd hart zullen van je houden en bij je in de buurt willen zijn, en degenen die de werkelijkheid waarin jij leeft niet aanhangen zullen jou afwijzen.
Eén van mijn altijd favoriete engel citaten is - "Afwijzing is omleiding!"
Geniet van de reis en dat je door iedereen die niet in jouw leven thuishoort vriendelijk afgewezen/omgeleid worden, terwijl je gracieus in de richting van diegenen beweegt die van je houden en jou adoreren!
Liefde en knuffels,
 Ann

Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
©Ann Albers, All Rights Reserved - http://www.visionsofheaven.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten