zondag, mei 05, 2013

Ann Albers en de Engelen - Week 19, 2013


Ann Albers en de Engelen
"Sta de Liefde Toe Naar de Oppervlakte te Komen"
Mei 2013 - Week 19
Onze lieve vrienden, wij houden heel veel van jullie.
De vraag, dierbaren, is nooit "Hoeveel houdt God van jullie?" maar eerder, "Hoeveel houden jullie van jezelf en eren jullie jezelf?" Hoeveel liefde zijn jullie bereidt om naar de oppervlakte in jullie levens te brengen? Hoeveel voel jij dat je waard bent? Hoe diep geloof jij dat de macht die jou creëerde jouw goede hart ziet, jouw zuivere bedoelingen, en de liefde die probeert naar het oppervlak te komen onder jouw niet zo zuivere bedoelingen? Dierbaren, God - de Liefde die jullie geschapen heeft en jullie onderhoudt - is aanwezig in ieder facet van de schepping, in gelijke mate, er slechts op wachtend om toegestaan te worden naar het oppervlak te komen, ongeveer op dezelfde manier dat het potentieel om een eik te zijn binnenin een eikeltje bestaat, en het potentieel te ontluiken in een roos zelfs te midden van afgesneden takken en scherpe doornen bestaat. Jullie zijn degenen die zullen beslissen hoeveel van die liefde jullie zullen omhelzen en ervaren.
In praktische termen dierbaren, zullen er tijden zijn wanneer jullie ernaar neigen om in angst te vervallen en om liefdeloos tegen jezelf en elkaar te zijn. Toch zal er een licht binnenin zijn, een vonk van waarheid dat jou er vriendelijk en aardig aan herinnert, "Het voelt beter om te houden van… Het voelt beter om vriendelijk te zijn. Het voelt beter om in de waarheid te geloven dat er van je gehouden wordt, dat er voor je gezorgd wordt en dat je begeleidt wordt." Het is slechts angst dat er de oorzaak van is dat jullie je eigen harten ontkrachten en dus de liefde van God ontkrachten dat probeert om zichzelf in jullie levens bekend te maken. Jullie hebben allemaal een recht om te zijn. Om Uw eigen zelf te zijn, wees oprecht dierbaren omdat jullie ware zelf liefdevol is. Jouw ware zelf beseft dat in ieder gevoel en in iedere gedachte die je hebt, liefde probeert om naar het oppervlak te komen. Wanneer je kwaad bent, vraag jezelf, "Wat voor liefde probeert er naar de oppervlakte te komen?" Wanneer je droevig bent, "Wat voor liefde probeert er naar de oppervlakte te komen?" Zelfs als jij jezelf kritisch vindt, vraag, "Wat voor liefde probeert er naar de oppervlakte te komen?"

Liefde probeert altijd diens weg naar het de oppervlakte van jullie harten te vinden, en daarom om jullie levens binnen te stromen. Wanneer je kunt, zoek, vind en erken deze liefde binnenin jezelf, je zult het delen, eerst met jezelf en dan met anderen. Wanneer jij jouw waarheid vindt, kan jij anderen die van hen ook toestaan. Wanneer jij God in jouw eigen ogen ziet, dan kan je precies hetzelfde in de ogen van anderen zoeken.
Dierbaren, wij zien jullie nooit als minder dan de liefde van God gemanifesteerd gemaakt. Wij zien het licht onder het oppervlak, ernaar strevend door de angsten, ontstemmingen en teleurstellingen heen te stralen, ernaar strevend om door de façade van angst heen te breken. Wij zien het licht in jullie, duwend tegen de grenzen van jullie vooraf opgevatte begrippen, altijd toegewijd werkend totdat ten langen leste het vrij zal barsten van diep binnenuit en dus voor altijd jouw begrippen van zelf transformeert en de manier waarop jullie je levens leven. Deze liefde is binnenin jullie, en brand helder. Deze liefde duwt jullie, vleit jullie, begeleidt jullie, en motiveert jullie. Deze liefde, dierbaren, is de waarheid van jullie wezen. Laat het vrij. Sta het toe naar de oppervlakte te komen … en dit aldus te doen, kijk naar jullie leven dat niets minder dan een dans van liefde met de gehele Schepping geworden is.

God Zegent Jullie. Wij houden heel veel van jullie.
-- De Engelen 

Bericht van Ann

Hallo iedereen,
De laatste tijd heb ik de liefde van God in ieder facet van mijn leven gevoeld. Mijn dagen zijn magisch, gemakkelijk en gezegend geweest door een grotere vreugde die meer dan ooit tevoren in mijn hart naar boven opsteeg. Mijn karweitjes en werk worden in een prachtige stroming uitgevoerd, en ik voel Gods aanwezigheid in mijn hart naar boven komen en het stroomt in ieder gebied van mijn leven over. Mijn honden in de hemel zijn altijd aanwezig en ik voel een verbinding met het leven dat voorbij enige beschrijving gaat. Ik bedank God met iedere ademhaling.
Deze magie kwam nochtans niet op een magische manier naar mij toe. Het kwam omdat ik ernaar gezocht heb om deze liefde naar het oppervlak te brengen via enige zeer emotionele en fysiek beproevende tijden van mijn leven gedurende de laatste paar jaren. De meesten van jullie hebben gehoord over de avonturen met mijn hond. Gedurende de laatste vier jaren heb ik gezorgd voor oudere honden - eerst Bruno en toen Lucy - totdat zij in schoonheid overgingen in/naar de hogere rijken. Jarenlang sliep ik op de bank zodat ik hen gemakkelijk 's nachts uit kon laten. Ik deed 5-10 ladingen aan was per dag, bereidde speciale maaltijden, hielp hen bij het lopen, en bracht duizenden uren door met voor hen te zorgen. Bruno huilde ongeduldig tegen mij om mijn aandacht te krijgen gedurende de laatste paar maanden van zijn leven, en Lucy staarde op een regelmatige basis naar me gedurende de laatste dertien jaren wanneer zij haar zin niet kreeg. Op vele manieren, zette ik mijn leven terzijde om voor deze twee wezens te zorgen en hield ontzettend veel van hen, en ik zou het weer doen als ik dat zou moeten. Om eerlijk te zijn, echter, deed ik het niet altijd met de grootste liefde. Er waren tijden dat ik uitgeput was, ongeduldig, en ik er niet altijd van overtuigd was dat ik waardig voor de liefde van God was in deze mindere momenten. Ik wist beter. Ik voelde het niet altijd.
Nochtans, na jaren samengewerkt te hebben met de engelen, wist ik dat ik deze gevoelens terzijde moest zetten dat ik op wat voor manier dan ook minder was dan de zuivere liefde en het licht van God, zoals wij allemaal zijn. Ik leerde om compassie voor mezelf als een menselijk wezen te hebben. Ik moest liefde vinden toen liefde niet gemakkelijk was - zowel voor mijzelf als bij tijden voor mijn starende kleine harige meisje. Ik moest een kracht vinden die voortkwam, niet vanuit de slaap maar vanuit het intappen op de eindeloze bron van de schepping. En ik moest vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen dat God die voor de gehele schepping inspireert en zorgt, zorg zou dragen voor de financiële behoeftes terwijl ik naar mijn geld keek dat de deur uitstroomde samen met de was. Ik moest leren dat om oprecht met mezelf te zijn, mijn diepere en meer liefdevolle zelf, ook de groei en beweging in anderen rondom mij heen katalyseerde.  
Aan het einde leerde ik om Gods liefde binnenin mezelf te vinden, zo sterk dat ik het ongeacht wat dan ook naar de oppervlakte kon brengen - voor zowel mijzelf als mijn honden, de mensen die mij haatten en diegenen die van mij hielden. Binnen enkele weken van het eindelijk klaarspelen om dit niveau van meesterschap te bereiken, stuurde God me naar Braco wiens krachtige genezende energie me de kracht gaf om door de laatste uitdagende maanden van Lucy's leven heen lief te hebben, en door wiens macht die het universum regelt in mijn hart reikte om mijn verdriet weg te wassen. Ik werd aan de buitenzijde gezegend met de Goddelijke liefde die ik binnenin gevonden had - op manieren vergroot en verdiept waarvan ik gedacht had dat dit niet mogelijk was. De genezing van mijn lichaam, verlichting van schaamtegevoel en droefenis werd mij toegestaan, en ook een ondersteunende kracht van licht dat ik nu meer diepgaand met anderen kan delen.
Dus zelfs wanneer jij je in omstandigheden bevindt waar het moeilijk is om te houden van…, van jezelf te houden. Wanneer je niet op je best bent, kies ervoor om mededogend voor jezelf te zijn. Wanneer je moe bent, wees dan aardig voor jezelf en ga met God en de engelen zitten, eenvoudig ademhalend, en vragend opnieuw opgeladen te worden. Een eindeloze bron van energie stroomt door de gehele schepping heen. Wij kunnen daarop intappen. Een eindeloze bron van liefde is beschikbaar. Het is binnenin ons. Een eindeloze bron van inspiratie wordt verstrekt in de vorm van anderen die de liefde nodig hebben die jij aan te bieden hebt. Biedt het aan.
De beloningen zijn het werk waard. Sinds Lucy's overgang, is de liefde welke zij, Bruno en ik deelden voorbij iedere omschrijving. Ik breng iedere dag in de geest tijd met hen door. We zijn gaan wandelen, bezochten vrienden, en wervelden in en uit elkanders zielen. Mijn dagen stromen met een gratie en gemak dat zelfs al begonnen was toen de tijden veel zwaarder waren. De overgang van mijn hond heeft mijn leven niet prachtig vertaald. Liefde vertaalde mijn leven prachtig. En terwijl er tijden in het verleden waren dat Lucy en ik het beter gedaan hadden kunnen hebben, kies ik ervoor me alleen te focussen op de liefde die wij voor elkaar vonden, want aan het einde is dit het enige dat ertoe doet.
Dus deze week, wees aardig voor jezelf ongeacht de omstandigheden en uitdagingen van jullie levens. Wees eerst oprecht tegen jullie eigen harten, wetende dat als je dat bent, iedereen om jou heen zal groeien. Wees mededogend met jezelf. Het is geen zonde om mens te zijn. Het is een glorieuze kans om ons besef van de Liefde die wij zijn te verdiepen.
God zegent jullie. Ik houd van jullie, en ik ben dankbaar dat wij deze reis samen delen.
Grote knuffels
 Ann

 Vertaling: Cobie de Haan - http://www.denkmetjehart.blogspot.nl/
©Ann Albers, All Rights Reserved - http://www.visionsofheaven.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten